Livet går verkligen upp och ner, ibland är det lätt och allt faller på plats ibland så trögflytande att det känns som jag trampat fast i lim. Jag har inga bra svar till varför det är så. Kanske för att jag kommit ur bra rutiner kring mat, motion och sömn. Eller för att hösten och vintern är så mörk. Eller kanske för att jag har haft fel fokus på mina tankar.

Idag var jag på min första lektion inom Soul Manifestation Coach och blev påmind om den enkla men rätt svåra insikten om att jag är det jag tänker, jag är det jag säger, jag är det jag är. Det är lätt att tappa bort den lilla men viktiga insikten, att mina tankar påverkar hela mitt mående, min vardag och mitt liv. Men det är för mig en avgörande nyckel till att må bra och att älska livet. Tanken styr, Jag är det jag tänker att jag är. Livet är det jag tänker att jag är. Det beror helt på vilka glasögon jag tar på mig och det är ljust eller mörkt ute.

Det som är spännande med det här med attraktionslagen är att den fungerar verkligen. Har oroat mig över jobb och framtid och inte alls känt mig modig nog att genomföra någon stor utmaning som att coacha. Så då har mina kunder en efter en avbokat tiderna som blev inbokade runt jul. Men så nu för någon dag sen börja jag tänka ”jo, men jag är nog redo för att coacha ändå. Det skulle va kul.” så börjar kunder höra av sig igen. Samma sak med jobb och pengar. ”hur ska det gå, var ska jag jobba?” fick inget jobb. Slutade oroa mig och började glädjas över nuet och må gott i mig själv en halv dag senare plingar det till om vikariat precis där jag tror jag skulle kunna må riktigt gött att vikariera. Så nog fungerar det. Vi får till oss det vi sänder ut med andra ord. Det svåra är bara att hålla sig på rätt frekvens. Det fungerar inte att skicka ut en tanke som ”jag vill ha jobb på det där stället” och samtidigt inte tro att man ska få jobb där. Jag själv måste va på en hög frekvens för att få tillbaka den önskan jag sänder ut. Sänder jag ut en önskan som egentligen är positiv men ligger på en låg frekvens i min energi. Då får jag tillbaka svaret från den låga frekvensen.

Det är ingen annan än jag själv som sätter upp hinder och gränser till mitt eget liv.

There are no limitations external to yourself. Be free