Jag tror jag har hittat hem, känslan av ett lugn har infunnit sig och den där stressen som förr va så påtaglig, som jagade på mig och manade på mig att inte nöja mig har gett med sig totalt. Jag vet att jag sagt det förr men oh va fint livet är ! Att få känna lycka och tacksamhet för det jag har nu är så fantastiskt. 

Det låter kanske konstigt, och tro mig i mina öron låter det helt vansinnigt, att jag skulle hitta hem i en liten by som varit min rädsla, vem kan bo där och må bra? Har jag tänkt ibland. Men det är så underbart att inte kämpa mer. Att njuta av livet och vardagen och lugnet. 

Att hitta hem behöver inte nödvändigtvis va en plats i sig. Men för er som känner mig vet ju att jag flyttat runt otroligt mycket. Tror jag va inne på 16-17 flyttar nu. Och det är så mitt liv sett ut. Att då få uppleva ro i kroppen, att känna att här mår jag bra. Blir för mig väldigt symboliskt med just en plats. Men att få den känslan och hitta hem handlar givetvis att bli nöjd med sig själv och det liv vi lever. 

När jag tänker tillbaka på hur mina tankar gick förut så var det väldigt mycket oro, för allt. Resor, pengar, boende, jobb, kollegor, vänner, familj, framtid, framtid, framtid, framtid. Det finns inte längre. Mina tankar innehåller så lite oro just nu att jag knappt kan förstå vad alla går omkring och oroa sig för. Fast jag själv va där för ett år sen. 

Kanske är jag bara i någon paus, någon form av bubbla, där bara lycka å glädje får plats. Endel humörsvängningar har jag såklart fortfarande. Men den där ångesten som var så stark och så krävande har inte gjort sig påmind på evigheter. Den som förr va en flitig gäst. 

Jag vet egentligen inte vad jag vill säga, eller jo. Jag kommer låta naiv och rätt dömande mot alla er som redan har kommit underfund med detta. Men till er som fortfarande letar, som fortfarande känner en inre press, släpp oron. Och känn tillit. Lyssna inåt och våga tänka längre än till ”jag borde göra si och så eftersom jag är i den åldern eller alla andra gör det”.

Ditt liv är ditt, och det finns inget facit om vad det ska innhålla eller vad som gör att du känner att du hittat hem. Det enkla kanske även är helt rätt för dig.